Q&A FitnessXpress Storo til Fresh Fitness Storo

Her finner du en oversikt over vanlige spørsmål og svar. Denne oversikten vil bli oppdatert fortløpende.

Vi oppdaterer denne oversikten etter hvert som vi har mer utfyllende informasjon til deg som i har vært medlem på FitnessXpress Storo. Kom derfor gjerne tilbake senere hvis du ikke finner svar på det du lurte på akkurat nå. Publisert 15.02. Oppdatert 13.11.

Virksomhetsoverdragelse:

Hva skjer med FitnessXpress Hasle, Bislett og Storo?
SATS Group har kjøpt 3 treningssentre fra FitnessXpress. Oppkjøpet tilfører SATS Group sin portefølje i Oslo 3 nye sentre, med nær 9000 medlemmer og ca. 40 medarbeidere. Vi gjør dette for å tilby treningsglade medlemmer et enda bedre og bredere treningstilbud, slik at flere kan lykkes og få det til. Fastsatt dato for overdragelse er 01.04.2019, med forbehold om varslingsfrister og behandlingstid i Brønnøysundregisteret. 

Hva inngår i overtakelsen?
Sentrene konverteres komplette, det vil si med medlemmer, ansatte, utstyr og husleieavtaler.

Senteret:

Ble det endringer i åpningstidene for Storo?
Vi ønsker å integrere senteret som et ordinært Fresh Fitness-senter, som betyr at åpningstidene ble utvidet til kl 05:00-23:00 alle dager hele året.

Ble det endringer i forhold til bemannet tid?
Storo vil bli bemannet som et ordinært Fresh Fitness senter:

  • Mandag-fredag kl: 16:00-21:00 
  • Lørdag-søndag kl: 16:00-20:00

Vil mitt medlemskort/-armbånd fortsatt fungere som adgangskort?
Fra og med 1. april trenger du et Fresh Fitness armbånd for å komme inn på senteret. Dette vil du få av betjeningen i resepsjonen på senteret.

Vil jeg fortsatt kunne lade mitt medlemskort for handel på senter?
I Fresh Fitness vil du kunne handle på senter med ditt medlemskort/-armbånd uten at dette på forhånd er ladet med et beløp. Kjøp summeres den 8. i måneden og faktureres sammen med medlemsavgiften, med forfall den 20. hver måned. 

Vil tjenesten for glemt kort fortsette som tidligere?

Medlemskort/-armbånd:
Denne tjenesten avvikles. I Fresh Fitness kan medlemmer som har glemt sitt medlemskort/-armbånd ringe kundeservice for å bli sluppet inn utenom de bemannede åpningstidene. Glemt kort/armbånd utløser en advarsel første gang og deretter påløper et gebyr på 30 kr gang nr. 3.

QR-kode:
Alle medlemmer kan hente en QR-kode via «Min side» på Freshfitness.no og benytte denne ved innsjekk gjennom rondellen, men kundeservice må først slippe deg gjennom hoveddøren.

Medlemskap og pris:

Hva skjer med mitt medlemskap ved virksomhetsoverdragelsen?
Du har FitnessXpress Storo som hjemmesenter og overføres derfor til et vanlig Fresh Fitness-medlemskap, inkludert gruppetrening. Fra 01. april får du dermed tilgang til alle Fresh Fitness-sentrene i Norge, men mister tilgangen til FX Bislett, Hasle og Vål’enga. 

Vil jeg få binding på mitt medlemskap?
Fresh Fitness tilbyr kun medlemskap uten binding. 

Blir prisen på mitt medlemskap endret ved virksomhetsoverdragelsen?
Alle medlemmer med et betalende abonnement beholder sin pris de 6 første månedene etter virksomhetsoverdragelsen. Fra 01. oktober 2019 gjelder pris som skrevet i e-post til deg den 15.02.19. Unntaket gjelder for medlemmer som i dag betaler mer enn listepris i Fresh Fitness, hvor prisen settes ned i det medlemsprofilen overføres til SATS, som varslet i e-post.

Vil jeg få nye medlemsvilkår ved virksomhetsoverdragelsen?
Fra 01.04.19 vil Fresh Fitness sine medlemsvilkår gjelde for ditt medlemskap. 

Tilbud/fasiliteter:

Har Fresh Fitness-sentrene gruppetrening?
Ja, alle Fresh Fitness-sentrene har gruppetrening.

Vil utvalget av gruppetimer på Storo bli de samme som nå?
Inntil videre blir det ingen endring i tilbudet av gruppetimer på Storo. På sikt vil vi gjøre en vurdering av hvilke timer senteret skal tilby. 

Vil Storo beholde sin boksering?
Ja, bokseringen vil bestå som et tilbud på senteret inntil videre. 

Vil Storo videreføre sin jenteavdeling?
Vi opprettholder sonen slik den fungerer pr. i dag med samme apparaturtyper, men den vil ikke være definert som «jenteavdeling», den vil være åpen for alle. 

Vil Storo fortsatt tilby trening på vibrasjonsapparater?
Vi beholder apparatene som er der i dag.

PT-klipp:

Min PT skal ikke fortsette i Fresh Fitness og jeg har klipp igjen, hva skjer med disse?
Klipp som er kjøpt før 01.04.19 er en avtale inngått mellom PT og deg og disse må gjennomføres med samme PT. 

  • Ønsker du å fortsette ditt medlemskap i Fresh Fitness er du velkommen til å ta kontakt med senterleder på ditt senter for å høre om mulighetene for overføring av gjenstående klipp kjøpt av PT. Dette må skje før din PT avslutter sin avtale med senteret.
  • Ønsker du å avslutte ditt medlemskap i Fresh Fitness må du avtale med din PT vedrørende gjennomføring av ubenyttede klipp kjøpt direkte av denne.
  • Klipp kjøpt av Fresh Fitness via senter eller app-/webprofil etter 1. april følger deg som medlem og kan benyttes med annen PT på et valgfritt Fresh Fitness-senter.

Blir det en endring i hvordan jeg kjøper PT-klipp fra 01.04.19?
Fra og med 01.04.19 må du kjøpe PT-klipp på senter. Du velger om du vil betale hele pakken med en gang eller på avbetaling. 

Jeg ønsker ikke å fortsette mitt medlemskap og har PT-klipp igjen, hva skjer med disse?
Vi jobber med å finne en god løsning på dette og vil komme tilbake med mer informasjon. 

Annet:

Jeg har behov for ledsager, hvordan fungerer dette på Fresh Fitness?
Du må oppgradere til et SMART-medlemskap for å kunne ta med deg en ledsager.

Hvorfor har jeg mottatt flere mailer med forskjellig prisinformasjon? 
Dersom din mail står oppført på andre medlemmer, eksempelvis fordi du er betaler for andre, så vil du ha mottatt mail for de du også er betaler for.

Kontaktinformasjon

FitnessXpress:
Telefon 22444555
E-post post@fitnessxpress.no - gruppetrening@fitnessxpress.no

Fresh Fitness:
Telefon 22041515
Kontaktskjema www.freshfitness.no/om-oss/kontakt-oss/