Alex Roséns treningstips

Alex Roséns beste treningstips

Ned 15 kilo, en avokado om dagen, og gamle klær som endelig passer. Her forteller Alex om sin fremgang og gir sine treningstips.

Navn: Alex Rosén
Kommer fra: Bærum
Yrke: Showman, forfatter og foredragsholder

Utgangspunktet

Utgangspunktet mitt for å starte med treningen var en veldig stor vilje til å trene. Rent kroppslig ville jeg ta av hvertfall 15 kilo i forhold til hva jeg er nå (desember 2016). Jeg var utmattet av ikke-trening fordi jeg hadde jobbet veldig mye. I september 2015 hadde jeg show for Fresh Fitness, og da fikk jeg lov til å møte personlig trener Krenar. Da ble jeg så nært knyttet til Krenar at jeg bestemte meg at han skulle være min faste personlige trener. Og det har vært en helt utrolig vei. For nå passer jeg jo inn i klær som jeg ikke har passet inn i siden 80-tallet. Jeg har funnet gamle klær som jeg plutselig passer inn i! Utgangspunktet mitt var altså relativt dårlig, men Krenar har målt livvidden min hele tiden.

Vi startet på ca 104 cm i livbredde, og nå er vi nede i 88 cm. Det er jo utrolig! Det betyr jo at jeg har jo blitt ganske vakker.- Alex Rosén

Alex Rosén tar pushups

Ingen juksing tillatt

Jeg synes Krenar er veldig flink, for han klarer å snakke med alle. Han er sosial intelligent, og har faktisk en sånn fin kontaktflate med hele Østerås. Jeg prøver å bli som krenar, og da prøver resten av hele Østerås å bli som Krenar. Krenar mener det han driver med. Han tuller ikke. Han sier til meg at "nå må du gjøre sånn og sånn og sånn", og da sier han det fordi det er behov for det. det er behov for utvikling, det er behov for at jeg skal bli bedre og for at jeg skal se bedre ut, at mer stamina og være mer tilstede på treningen - og ikke jukse. Hver gang jeg jukser så blir du jo sint. Og det kan være sånn juksing som at jeg tror at jeg gjør en øvelse, og kroppen min pleier alltid å lete etter den letteste veien til øvelsen. Noen ganger jukser kroppen min, og så sier jeg til kroppen min "Nei!", og så prøver jeg å si det da, men så jukser den allikevel. Og så kommer Krenar, og da er det "NEI!". Og da jukser ikke kroppen lenger. Han følger med på alt.

Aktive pauser er det verste Krenar driver med. Han sier at i dag skal vi ha pauser, men de skal være aktive. Aktive pauser vil si at vi egentlig ikke har pauser. Det er brutalt.-Alex Rosén

Alex Rosén med vektskiver

En avokado om dagen

Kostholdet mitt går på så og så mange kalorier. Krenar er veldig opptatt av at jeg spiser en avokado om dagen. For avokado renser blodet ditt og tar ut mettede fettceller av blodet som er veldig viktig. Man må prøve å holde seg til flerumettede og enumettede fettceller. I stedet for å spise for mye dyrefett så holder jeg meg mye til plante- og fiskefett. For eksempel makrell i tomat eller tran.

Alex Rosén og manager tøyer ut

Lag en treningsdagbok

Det beste tipset jeg har er å føre treningsdagbok. Sett opp en treningsdagbok når du starter treningen. Lag plan utover i uoverskuelig fremtid sånn at du ikke kan jukse deg unna, og følg denne. Få gjerne hjelp av PT'en din til å lage treningsdagbok, for de vet hvor nivået ditt ligger. Dra gjerne på med en ekstra time med oppvarming, for det er den ekstra timen som gjør at du når målene dine og at du faktisk får gjennomført det du har lyst til å gjennomføre. Det gjelder forsåvidt alle ting i arbeidslivet også. Klarer du å følge den så får du gjort alt hele tiden. Mitt råd til alle - lag deg en treningsdagbok.

Del på Facebook