Trente vekk hodepine og 30 kg

Før og etterbilde av Ellen

Ellen har trent vekk hodepinen og 30 kilo. Nå løper hun mila under 60 minutter og har stor treningsglede. Les Ellens fine historie her.

Navn: Ellen Albert
Trener på: Østerås
Trener med: PT Krenar Lusha

Unnskyldninger

Trene? Jeg? Nei, det orker jeg ikke, har så vondt i hodet, nakke og skuldre og dessuten har jeg ikke treningstøy. Dette var mine unnskyldninger i lang tid. Men etter mye om og men, meldte jeg meg inn på Fresh Fitness Østerås januar 2016. Jeg var der et par ganger i uka, og sykling var det jeg dristet meg til. Så, etter omtrent 2 måneder gjorde jeg det som virkelig endret alt: Jeg spurte PT Krenar Lusha om han ville hjelpe meg. Og siden da har det bare gått oppover.

Ellen tar pullups

30 kg lettere

Å trene med PT er utrolig motiverende og inspirerende. Krenar er i sånn måte et funn. Det å ha en trener som alltid er energisk, motiverende og som lager fantastisk treningsopplegg, har for meg vært helt avgjørende.

Nå er jeg 30 kg lettere og elsker å trene! Ellen

I starten fokuserte vi på nakke og skuldre siden jeg var veldig plaget av hodepine. Jeg ble god venn med TRX-slynga. Etter hvert kom treningsgleden min og hodepinen forsvant mer og mer, og vi gikk over til mer styrketrening med aktive pauser. Det ble markløft, benkpress og knebøy. Øvelser som jeg aldri hadde trodd at jeg kunne gjøre. Men så feil kan man ta. Og kjempegøy! I januar 2017 begynte vi å trene med 3D matte. Veldig annerledes måte å trene på, men veldig effektivt og utrolig gøy! Dette holdt vi på med et par mnd før jeg fant ut og ble litt utfordret av Krenar kanskje, at løpe er jo gøy. Og da ble treningsopplegget endret til å styrke ankler, knær og hofteledd og utholdenhet. Og jeg meldte meg på KK-mila som gikk av stabelen 2. september 2017.

KK-mila under 60 min

Det er ikke bare å sette i gang å løpe, det skjønte jeg fort. Her er det mye teknikk som skal læres også .Men Krenar er en god læremester, og han gav meg mye lesestoff om dette så jeg skulle klare å holde igjen litt. Og vi har vært på løpeturer sammen og løpt i trappene i Holmenkollen. Sommeren 2017 brukte jeg til å trene meg opp til å løpe 10 km, der jeg løp annenhver dag hele sommeren gjennom. Da september kom fullførte jeg KK-mila på 58.10. En tid jeg selv er veldig fornøyd med - målet var under 60 minutter.

KK mila under 60 minutter

Styrketrening

Men jeg elsker styrketrening, så nå høsten 2017, er jeg tilbake med benkpress, knebøy, mage, armer og mye mer. Herlig! Vi har også hele tiden underveis foretatt målinger av fettprosent og muskelmasse. Og det er veldig betryggende å vite at man blir passet på. En mer engasjert og motiverende og dyktig trener, enn Krenar, skal du lete lenge etter. Å ha Krenar som trener, har vært helt avgjørende for at jeg er der jeg er i dag.

Jeg elsker å trene og trening gir meg utrolig mye overskudd og energi og glede. Men må dog innrømme at det finnes ingen easy way for å komme hit. Det kreves beinhard jobbing og egeninnsats også. Men med en god trener som Krenar som støtte, blir veien hit lettere og mye mer morsom!

Ellen Albert og Krenar Lusha på trening