Fra sofasliter til treningsentusiast

Kristian Dahl før og etter trening

Kristian har gått fra sofasliter til treningsentusiast og stor vektreduksjon på null komma niks. Les hans superfreshe historie her!

Navn: Kristian Dahl
Kommer fra: Oslo
Yrke: Jobber i barnehage

Starten av et nytt, forbedret liv

Da jeg startet med treningen var jeg i dårlig form og overvektig, noe jeg ønsket å gjøre noe med. Jeg hadde på dette tidspunktet dårlig kosthold og røyket 20 sigaretter om dagen. Trening var noe jeg ikke hadde ork eller overskudd til. Jeg hadde lyst til å gjøre noe med vekt og formen min dro derfor på Fresh Fitness på Ullevål og bestilte en time med PT Anniken.

Den store planen

Jeg startet med et mål om å gå ned 20 kilo, samtidig som jeg ønsket og komme i bedre form. Vi startet med å sette 10 måneder som frist for å nå målet. Vi ble da enige om et kosthold og treningsprogram som jeg skulle holde meg til. Men underveis i prosessen gikk det mere over til at målet ble å ha et midjemål på 88 cm. Her har vi da satt frist til juni 2017. Vi har også satt opp et par delmål:

  • Klare 100 kg i både markløft og knebøy
  • 1 pushup med 70 kilo på ryggen
  • 1 pull up uten noen hjelpemidler (før jul 2016)
  • Slutte å røyke (julen 2016)

Treningsprogrammet

Vi kom i gang i august 2015. Da startet vi rolig med 3 økter i uken. Alle økter hadde en varighet på 50 minutter til 1 time der hele programmet var lagd rundt fettforbrenning. Første program inneholdt 1 dag med sirkeløvelse, og 2 med styrketrening. Etter hvert som formen min ble bedre la vi til 1 dag med intervall løpeøkt. Dette programmet holdt vi relativt likt fram til sommeren 2016. Etter sommerferien startet vi et nytt program der styrketrening var målet. Dette har vi holdt nå fram til dags dato. Nå har vi 2 økter med overkropp og 2 dager med ben i uka.

Røykeslutt og vektreduksjon på 16 kg

I starten av oktober 2016 tok jeg min siste røyk. Vårt første mål om å klare 20 kilo fra august 2015 til mai 2016 var vi veldig nærme å klare vi endte på 16 kilo og 12 cm rundt midjen. Men etter en lengre sommerferien med masse kos hadde man gått opp igjen 4 kilo. Dette klarte vi å jobbe bort i løpet av august 2016.

Skjortene mine strammer ikke lenger over magen, men over brystkassa! Det er utrolig kult!- Kristian Dahl

Motivasjon fra PT

Anniken har for meg vært en veldig dyktig PT da hun er veldig flink til å motivere samtidig som hun legger masse press på prestasjon og teknikk. Har vel hele veien hatt mange tøffe krav å nå, men med en motiverende PT med godt humør har man klart å presse seg igjennom. For meg så har det ved siden av kunnskapen om trening som jeg selv ikke innehar, vært viktig med en PT som alltid er i godt humør og som klarer å motivere og gi meg en glede rundt treningen, dette føler jeg så absolutt at Anniken har klart.

Del på Facebook