Trente vekk vond ankel etter benbrudd

Kjetil og hans PT trener mye med slynger

En vond ankel gjorde det vanskelig for Kjetil å trene som vanlig etter et benbrudd. Les hvordan opptreningen hans var her.

Stiv og vond ankel

Etter runder med gips etter benbrudd fikk Kjetil en stiv og vond ankel. Ankelen gjorde det vanskelig for Kjetil å drive med det han liker best på fritiden – spille fotball, jogge og gå lange turer. Hvis han drev med dette ble han liggende med beinet høyt i lang tid etterpå for at hevelsen skulle gå ned. Slik er selvfølgelig ikke godt i lengden. Kjetil ville være normal aktiv uten at det skapte utfordringer. Han kom derfor i kontakt med personlig trener KristelEnsjø i Oslo.

Romaskinen er Kjetils beste venn på senteret

Trening for ankel og styrke kropp

For Kjetils personlige trener, Kristel, var det viktig å få til ulike typer av trening som fikk styrket hele kroppen. Å styrke ankelen var da også en selvfølge i treningsprogrammet deres.

Kjetil trente blant annet:

  • Forskjellige typer hopping
  • Sirkeltrening
  • Romaskin
  • Slyngetrening
  • Catslides, speedladder og hantler
Min PT funger godt som en støtte og en som gjør at jeg tar ut det siste. Jeg er godt fornøyd med variasjonen og intensiteten. - Kjetil

Vant konkurranse mot kompis

Et av delmålene til Kjetil var å vinne over kompisen sin på 3000 meter på mølla. Klarte han det? Ja - og med god margin! Foruten å vinne over kompis, som er en bragd i seg selv, kan Kjetil endelig ta en løpetur uten noen problemer.

Vi ønsker Kjetil og hans treningskompis lykke til videre med treningen!